دانلود اپلیکیشن اندروید

۸ ویژگی بهبودیافته که به Horizon Forbidden West اضافه خواهد شد

۸ ویژگی بهبودیافته که به Horizon Forbidden West اضافه خواهد شد

بازی Horizon Zero Dawn یکی از موفق‌ترین بازی‌های PS4 بود که توانست احیای مجددی به استودیو Guerilla Games بدهد؛ استودیویی که طی چند نسل گذشته عامل اصلی ساخت چند قسمت موفق از سری Killzone بود اما دوست نداشت که تا آخر حیات خود به ساخت شوترهای اول شخص کوتاه و بدون دنیای پویا و بزرگ بپردازد و همین باعث شد تا فرنچایز موفق جدیدی به نام Horizon به لیست فرنچایزهای انحصاری پلی‌استیشن اضافه شود.

قسمت اول Horizon تحت عنوان Zero Dawn توانست موفقیت تجاری و رسانه‌ای زیادی را برای پلی‌استیشن داشته باشد. این عنوان به اندازه‌ای مورد استقبال قرار گرفت که به درخواست خیلی از پلیرهای پی سی، برای کامپیوترهای شخصی هم پورت و منتشر شد که البته پورت چندان قدرتمندی دریافت نکرد و به مرور زمان و توسط آپدیت و فیکس‌های مختلف بالاخره به عنوانی قابل بازی در کامپیوترهای شخصی بدل شد. این عنوان توانست رکورد قابل قبولی را در فروش روی فروشگاه‌های دیجیتالی کامپیوترهای شخصی به ثبت برساند.

حدود یک سال است که قسمت دوم این عنوان به نام The Forbidden West معرفی شده است و حالا حدود ۱ ماه تا انتشار رسمی این بازی مانده است. همه‌چیز در نمایش‌های گیمپلی این بازی خبر از عنوان نسل نهمی می‌دهد که می‌تواند دنباله‌ای موفقیت‌آمیز برای Zero Dawn باشد. طی این نمایش‌ها، پلی‌استیشن اطلاعات زیادی را در اختیار پلیرها و طرفداران سری قرار داده است که در این مطلب قرار است که به ۸ ویژگی که قرار است در قسمت جدید Horizon به تکامل برسند و بهبود داشته باشند، بپردازیم. با کاروتک همراه باشید.

سکانس‌های سینمایی بهتر

از قسمت قبلی Horizon تا به امروز یک نسل می‌گذرد. شاید باور کردنش سخت باشد اما از آن زمان تا به امروز کنسول‌ نسل نهمی پلی‌استیشن یعنی PS5 به بازار عرضه شده است و بین سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴، زمین تا آسمان اختلاف قدرت است و حالا که در کنسول پلی‌استیشن ۵ با یکی از قدرتمندترین سخت‌افزارهای موجود روبه‌رو هستیم، انتظار داریم که کیفیت کلی سکانس‌های سینمایی بازی افزایش پیدا کند.

در نمایش‌هایی که تاکنون از بازی دیده‌ایم، تقریبا می‌توان به این اطمینان رسید که بازی قرار است گرافیکی خارق‌العاده و کاملا نسل نهمی داشته باشد. استودیوی گوریلا گیمز اعلام کرده است که بخش‌های سینمایی بازی بهبودهای زیادی را دریافت کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان اضافه شدن موشن کپچر، انیمیشن‌های چهره بهتر و عملکرد خارق‌العاده بازیگران اشاره کرد. گوریلاگیمز سعی کرده است که این تغییرات مهم را حتی در کوچک‌ترین سکانس‌های بازی هم پیاده‌سازی کند.

در نمایش‌هایی که تا به حال از Horizon: The Forbidden West دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که دیالوگ‌های داخل بازی به بهترین شکل ممکن میان کارکترها رد و بدل می‌شود و از آن مهم‌تر، حرکات صورت کارکتر اصلی یعنی Aloy بود که به لطف انیمیشن‌های بهتر این قسمت می‌تواند حس و حال بهتری به سینماتیک‌های بازی به کمک انیمیشن‌های چهره و بدنش اضافه کند.

پویاتر و فعال‌تر شدن‌ NPCها

گوریلاگیمز سعی کرده است تا محیطی پویاتر را در Horizon: Forbidde West خلق کند و به همین خاطر تمرکز زیادی روی NPCهای این بازی به‌خصوص افراد مختلف در روستاها گذاشته است تا تعامل‌پذیری بیشتری را نسبت به قسمت گذشته به ارمغان بیاورند. حالا افراد روستاها فعال‌تر هستند و می‌توانید لحظات سرگرم‌کننده و جذابی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

سیستم کنترل جمعیت نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است و تهیه‌کننده بازی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که انیمیشن‌های شخصیت‌های فرعی و NPCها هم دستخوش تغییرات مهمی بوده‌اند تا حس  و حال واقعی‌تری به بازی انتقال پیدا کند. مهم نیست که در کجای بازی قرار داشته باشید، بازی همیشه در جریان است و تمام کارکترها به صورت زنده در حال فعالیت هستند. مثلا اگر در کافه‌ها با افراد مختلف صحبت کنید، هر کس از مشکلاتش صحبت می‌کند که این مشکلات بسته به کارکترها متفاوت هستند؛ یا به صورت ناگهانی مشغول به خواندن آهنگ های دسته‌جمعی می‌شوند.

درخت مهارت اصلاح‌شده

به نظر می‌رسد که استودیوی گوریلاگیمز اصلاح مجددی بر درخت مهارت داخل بازی اعمال کرده است. این درخت مهارت حالا شش حالت مختلف خواهد داشت. اولین حالت، جنگجو (Warrior) است که روی مهارت‌های نبرد تن به تن، دومین حالت تله‌گذار (Trapper) است که روی مهارت‌های تله‌گذاری، سومین حالت شکارچی (Hunter) است که روی مهارت‌های نبرد از راه دور، چهارمین حالت بازمانده (Survivor) است که روی مهارت‌های منابع و سلامت، پنجمین حالت نفوذی (Infiltrator) است که روی مهارت‌های مخفی‌کاری و ششمین حالت استاد ماشین‌آلات (Hacking) است که روی مهارت‌های هک‌کردن تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

هرکدام از این زیرمجموعه‌ها در درخت‌مهارت حدود ۲۰ الی ۳۰ مهارت مختلف را به همراه خود دارند که به دست آوردن این مهارت‌ها کلی بازی را برای پلیر بهتر می‌کند؛ به عنوان مثال با کامل کردن بیشتر این مهارت‌ها می‌توانند ترکیبی از مهارت‌های فعال را مثل استفاده کمتر از منابع برای ساخت‌ آیتم‌های مختلف و یک سری مهارت‌های گذری مثل احیای سلامت سریع‌تر را به همراه داشته باشند.

خیلی از این مهارت‌ها به‌تازگی به بازی اضافه شده‌اند و تعدادی دیگر از قبل در Horizon: Zero Dawn قرار داشتند که در این قسمت اصلاحیه خورده‌ و بهبود یافته‌اند. درجه دسته‌بندی‌های مهارت بسته به استایل بازی کردن شما قابل تغییر است و هرچقدر سعی کنید که بهتر در زمینه‌های مختلف مثل مخفی‌کاری یا نبرد تن به تن در بازی پیش بروید، دسته‌بندی مهارتی موردنظرتان پیشرفت بیشتری خواهد داشت و می‌توانید مهارت‌های جدیدی را از طریق درخت مهارت بازی به دست آورید.

قابلیت‌های بیشتر در زمینه اسکن و جمع‌آوری اطلاعات

یکی از قابلیت‌های جذاب و کارآمد در بازی Horizon: Zero Dawn، قابلیت اسکن بود که متأسفانه دارای مشکلات زیادی بود اما به نظر می‌رسد که در قسمت دوم قرار است شاهد بخش بزرگ‌تری در سیستم اسکن بازی باشیم. این قابلیت به Aloy کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری راجع به محیط‌های مختلف و دشمن‌های داخل بازی کسب کند.

این اطلاعات دیگر تنها شامل نقاط ضعف و قوت دشمنان نیستند و در سیستم صیقل‌داده شده اسکن در بازی حالا می‌توانید متوجه شوید که منابعی که می‌توانید از بدن دشمنان بردارید چه کمکی به شما می‌کند و می‌توانید از کدام‌یک از این منابع، به ارتقا درخت مهارت خود کمک کنید. با توجه به دنیای بزرگ بازی و این که مبارزه با دشمنان عظیم‌الجثه بازی می‌تواند چالش برانگیز باشد، می‌توانید دشمن مورد نظر خود برای جنگیدن را پیدا کنید تا چالش‌های خود را خیلی شخصی‌سازی شده پیش ببرید.

همچنین می‌توانید استراتژی بهتری را در مبارزات و جستجو در محیط به کار ببرید. به لطف بخش اسکن می‌توانید روی نقشه هر آیتم مهمی را تگ کنید که در زمان دلخواه سراغ این آیتم‌ها بروید و بتوانید به‌راحتی دو سیستم مبارزه و گشت‌وگذار در بازی را مدیریت کنید.

جوایز بهتر برای مأموریت‌های جانبی

مأموریت‌های جانبی یکی از مهم‌ترین بخش بازی Horizon: Zero Dawn محسوب می‌شد و باید اعتراف کرد که تا حد زیادی از مهم‌ترین جذابیت‌های گیمپلی این بازی محسوب می‌شد اما متأسفانه پاداشی که به پلیر برای انجام دادن این مأموریت‌های جانبی داده می‌شد، به اندازه‌ای مهم نبود که حس و حال خوبی را بعد از انجام این مأموریت‌های فرعی به پلیر بدهد.

اما به نظر می‌رسد که گوریلا گیمز قصد دارد این مشکل را در مأموریت‌های فرعی قسمت دوم برطرف کند. حالا با انجام دادن مأموریت‌های فرعی می‌توانید سلاح‌های جالب و ست لباس‌های جذابی را دریافت کنید. سلاح‌ها و لباس‌های شخصی‌سازی شده که می‌توانند برای مأموریت‌های مهم در آینده تأثیرگذار باشند.

تغییر ظاهر HUD

اگر نمی‌دانید HUD چیست، بهتر است بدانید که مخفف واژه Head-Up Display است که وضعیت کلی کارکتر بازی مثل مقدار مهمات باقی‌مانده، درجه سلامتی کارکتر، مقداری انرژی باقی‌مانده، نام سلاحی که در دست دارید و کلی اطلاعات را نشان می‌دهد که تقریبا در تمام بازی‌های ویدیویی یکی از اصلی‌ترین سیستم‌های موجود در رابط کاربری بازی است که در Horizon: Zero Dawn کمی شلخته و نامرتب پیاده‌سازی شده بود؛ اما به نظر می‌رسد که سازندگان از قسمت اول تا به حال درس خوبی را راجع به این موضوع گرفته‌ و تصمیم گرفته‌اند تا تغییراتی بنیادی روی سیستم HUD پیاده‌سازی کنند.

سیستم جدید HUD می‌تواند اطلاعاتی را از طریق تاچ‌پد کنترلر دوئل‌سنس به پلیر منتقل کند که به نظر می‌رسد گوریلا گیمز هم سعی دارد تا به خوبی از قابلیت‌های کنترلر PS5 استفاده کند. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که تاچ‌پد چه اطلاعاتی را نشان می‌‌دهد اما می‌تواند اطلاعات شامل مقدار درجه سلامتی، وضعیت آيتم‌های موجود یا مأموریت فعلی باشد.

طی شدن زمان بیشتر با همراه‌ها

همراه شدن با افراد مختلف یکی از شیرین‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین لحظات در بازی Horizon: Zero Dawn بود که متأسفانه در سیستم‌ Companion بازی بسیار کوتاه پیاده‌سازی شده بود و با انتقاد خیلی از پلیرهای بازی همراه بود. اما به نظر می‌رسد ه گوریلا گیمز قصد دارد که در Forbidden West این موضوع را بیشتر از قسمت قبلی پررنگ‌تر کند.

حالا Aloy با کارکترهای کلیدی این بازی ارتباط محکم‌تر و مهم‌تری را برقرار می‌کند که در روایت، داستان و پیشبرد کلی بازی اهمیت بسیار زیادی دارد. این کارکترها دیگر شخصیت‌هایی نیستند که سر راهتان قرار بگیرند و بدون هیچ اهمیت دیگری بازی را ترک کنند و سرنوشت آن‌ها نامعلوم باقی بمانند؛ حالا این کارکترها می‌توانند تأثیر خود را به خوبی در بازی قرار دهند.

استفاده از ربات‌ها برای به دست‌ آوردن آيتم‌های آپگرید

اگر دوست دارید که به گشت‌و‌گذار بیش از حد در محیط نپردازید و به‌راحتی قطعه‌های موردنیاز برای ارتقای مهارت‌های Aloy را به دست آورید، تنها کافی است که به ربات‌های تحت کنترل خود دستور دهید تا در محیط اطراف نقشه بازی بچرخند و برای شما این قطعه‌ها را پیدا کنند.

گشت‌و‌گذار در محیط سندباکس‌‌محور بازی یکی از مزیت‌های خارق‌العاده Forbidden West خواهد بود اما خیلی‌ها دوست ندارند که بیشتر از حد در محیط بازی گشت‌و‌گذار کنند و قصد دارند که فقط بخش داستانی و مراحل مهم را تجربه کنند اما به این قطعه‌های مهم نیاز دارند تا بتوانند از چالش‌های مراحل اصلی عبور کنند و اینجا است که ربات‌های تحت کنترل شما می‌توانند برای پیشبرد بازی به شما کمک کنند و این قطعه‌ها را برای شما بیاورند.

ماجراجویی جدید Aloy

زمان زیادی تا انتشار Horizon: Forbidden West باقی نمانده است و این عنوان پتانسیل دارد تا یکی از بزرگ‌ترین عنوان‌های انحصاری پلی‌استیشن ۵ در نسل نهم بازی‌های ویدیویی باشد. به نظر می‌رسد استودیوی گوریلا گیمز تمام تلاش خود را کرده است تا اشکالات قسمت قبلی را به خوبی در نظر گرفته و آن‌ها را در قسمت جدید برطرف کند.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو