دانلود اپلیکیشن اندروید

سازنده: ساخت بازی Final Fantasy 16 با عناصر جهان باز نزدیک به ۱۵ سال زمان می‌برد

سازنده: ساخت بازی Final Fantasy 16 با عناصر جهان باز نزدیک به ۱۵ سال زمان می‌برد

اخیراً آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Youshida)، تهیه کننده بازی Final Fantasy 16، با در نظر گرفتن اهداف اصلی خود، به این موضوع اشاره می‌کند که ایجاد یک داستان جهانی دیگر در یک جهان باز از نظر زمان و هزینه تقریباً غیرممکن است. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت کاروتک همراه باشید.

در میان بسیاری از جزئیات جدیدی که اخیراً آقای نائوکی یوشیدا (Naoki Youshida)، تهیه کننده بازی Final Fantasy 16، در ماه گذشته بیان و ارائه کرده بود، باید در نظر داشته باشید که نسخه شانزدهم اصلاً جهان باز نیست و نباید خودتان را برای تجربه‌ای آزادانه در دنیای Final F antasy آماده کنید. چرا نسخه جدید در جهانی آزادانه تولید نشده است؟ زیرا این کار برای ارائه یک داستان سراسر گیرا و فراتر از تصور انجام شده و این سناریو می‌توانست به دلیل جهان باز بودن بازی کاملاً از بین برود. آقای یوشیدا در مصاحبه جدید خود با مجله ژاپنی فامیتسو (Famitsu) که از طریق وب سایت VGC ترجمه شده، می‌گوید که رفتن به دنیای جهان باز به زمان توسعه قابل توجه و منابع طولانی‌تر محدود می‌شود.

آقای یوشیدا در این زمینه می‌گوید:

هنگامی که اولین بازی مجموعه Final Fantasy را بازی کرده‌ام، با خودم فکر کرده‌ام که «تجربه این بازی شبیه به فیلم‌های سینمایی است». تولید، زمان‌بندی دیالوگ، درام، صدا و همه آن‌ها باهم ترکیب شده‌اند تا بهترین تجربه بازی ممکن [برای بازیکنان] ایجاد شود. وقتی یک Chocobo یا Moogle در بازی گنجانده شد، فکر کردم که قبلاً یک بار بازی Final Fantasy را تجربه کرده‌ام. این تجربه را هم باید در بازی Final fantasy 16 حس کرد.

ایشان در ادامه می‌افزاید:

علاوه بر این، لازم است با در نظر گرفتن نقاط قوت خود تیم، طرح کلی بازی را درک کنیم. وقتی به آن فکر می‌کردم، به این فکر فرو رفته‌ام که «من معتقدم که یک دنیای جهان باز برای چیزی که اکنون برنامه‌ریزی می‌کنیم، مناسب نیست».

اهداف اصلی یوشیدا برای این پروژه عبارتند از «داستان قهرمانی که دنیا را نجات می‌دهد؛ زیرا این مجموعه Final Fantasy است. من یک احضار می‌خواهم که در عین واحد وحشی شود و نقشه را به طور کلی از بین ببرد. من می‌خواهم این بازی را در اسرع وقت منتشر کنم؛ بنابراین من نمی‌توانم این محصول را به صورت قسمت‌بندی شده منتشر کنم».

آقای یوشیدا در این زمینه می‌گوید:

وقتی این چهار نکته اصلی را در نظر می‌گیریم، معتقدم عملاً غیر ممکن است که همه چیز را در عین واحد بخواهیم. اگر یک دوره توسعه حدود ۱۵ سال داشتیم، ممکن بود این فرصت را داشته باشیم که خودمان را با خلق یک دنیای جهان باز به چالش بکشیم [با لبخند این جمله بیان شد]. از این گذشته، از نظر زمان و هزینه ساخت یک داستان جهانی در یک دنیای جهان باز تقریباً غیرممکن است.

ایشان در ادامه اذعان می‌کند:

من فکر می‌کردم که تیم توسعه نگران این موضوع باشد. ارائه آنچه که ما معتقدیم بهترین داستان [مجموعه] است، در تجربه‌ای که بازی‌ها و فیلم‌ها را در هم می‌آمیزد، نیاز به دنیای جهان باز ندارد. به عنوان مثال، اگر بگویید:« من یک ایده خوب دارم و قطعاً می‌توانم آن را انجام دهم» من از شما حمایت خواهم کرد. با این حال، اگر مطمئن نیستید که باید این کار را انجام دهید، من به شما می‌گویم که نباید این کار را انجام دهید.

بازی Final Fantasy 16 در تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی برای پلتفرم پلی‌استیشن ۵ به صورت انحصاری منتشر خواهد شد. داستان این نسخه در دنیای Valisthea اتفاق می‌افتد که از شش قلمرو تشکیل شده است. هر کدام Eikon مربوط به خود را دارند که یک احضار قدرتمند مانند Garuda یا Titan و Dominant به میزبانی یک شخص واحد با قدرتی منحصربه‌فرد خواهند داشت. بازیکنان کنترل شخصیتی به نام Clive که یک غالب lfrit را کنترل می‌کند، در دست خواهند گرفت که سفری انتقام‌جویانه را آغاز خواهد کرد.

در کنار استفاده از توانایی‌های مختلف هر آیکون، بازیکنان در جنگ‌های عظیم Eikonها شرکت‌ خواهند کرد که هر کدام مکانیزم منحصربه‌فرد خود را خواهند داشت ( که اینطور که گفته می‌شود، یکی از آن‌ها شبیه به یک مسابقات کشتی کج حرفه‌ای است). جزئیات بیشتر درباره داستان بازی و جهان آن در پاییز امسال به همراه یک تریلر جدید منتشر خواهد شد. به هر حال برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون بازی Final Fantasy 16 و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس (Square Enix)، وب سایت کاروتک را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا پیش‌تر موفق به تجربه یکی از نسخه‌های سری بازی Final Fantasy شده بوده‌اید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، خرید و تجربه کدام یک از نسخه‌های این مجموعه را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که موفق به تجربه هیچ کدام از بازی‌های این مجموعه نشده و یا از سایر پلتفرم‌های سرگرمی مثل خانواده ایکس باکس یا رایانه‌های شخصی و حتی نینتندو سوئیچ استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما، آیا توجیه تهیه‌کننده نسخه شانزدهم این مجموعه مبنی بر صرف زمان زیاد برای ساخت یک محصول در سبک جهان باز، آن هم به مدت ۱۵ سال، درست و به جا است؟ در نهایت به عنوان یک مخاطب یا طرفدار به ما بگویید که چه انتظاراتی از تجربه بازی Final Fantasy 16 دارید که تیم توسعه‌دهنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس باید به نکات مد نظر شما توجه کرده تا انتظاراتتان از تجربه این بازی برآورده شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم