دانلود اپلیکیشن اندروید

ضررنامه | ۱۴ نکته منفی که در بازی GTA: Trilogy مشاهده کردیم

ضررنامه | ۱۴ نکته منفی که در بازی GTA: Trilogy مشاهده کردیم

مدتی است که سه عنوان محبوب کمپانی راکستار گیمز (Rockstar Games) به صورت یک پکیج بازسازی شده برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم، به‌علاوه رایانه‌های شخصی، عرضه شد؛ اما آنطور که سازندگان انتظار داشتند، تغییرات نسبتاً اساسی نتوانست مخاطبان را نسبت به تجربه‌این بازی راضی کند. البته که مشکلات متعدد در روند بازسازی بازی از جمله مسائلی است که راکستار به آن‌ها توجه نکرد و بازیکنان با عدم حمایت از این محصول، سازندگان را تنبیه کردند. به همین دلیل در ضررنامه پیش‌رو از وب‌سایت کاروتک، به بررسی ۱۴ نکته منفی بپردازیم که باعث شکست بازی GTA: Trilojy شد.

زمانی که نام کمپانی راکستار گیمز را به زبان می‌آوردیم، جز خلق آثاری شاهکار و خاطره‌انگیز که دل میلیون‌ها مخاطب را برده بود، چیز دیگری به ذهنمان خطور نمی‌کرد. مجموعه Grand Theft Auto که صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول کرد و ژانر جهان باز یا به اصطلاحی دیگر Open World امروزی را برای سازندگان و مخاطبان تعریف کرد. تمام عناوین این کمپانی شاهکار مطلق بودند (و برخی از آن‌ها هنوز هم هستند)، اما این روزها زمان به خوبی برای عوامل کمپانی سپری نمی‌شود.

عدم جلب رضایت مخاطبان با ارائه محصولات جدید، معرفی و عرضه دیرهنگام محصولات، عدم توجه به پروژه رفع نواقص و خالی کردن جیب مخاطبان با ارائه محصولاتی که نزدیک به یک دهه پیش عرضه شده‌ بودند،‌ از اتهاماتی است که هم اکنون به راکستار گیمز وارد شده و آنطور که به نظر می‌رسد، آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای اصلاح نواقص یادشده ندارند.

بدون شک همه ما خاطراتی با مجموعه Grand Theft Auto یا به اختصار GTA داریم که یادآور دوران شیرین کودکی است. از Grand Theft Auto 3 تا محبوب‌ترین نسخه این مجموعه‌یعنی Grand Theft Auto San Andreas تا همین دو ماه پیش در نزد بازیکنان بسیار محبوب بودند. با عرضه بازی GTA: Trilogy ‌که شامل بازی‌های مذکور در کنار Grand Theft Auto Vice City می‌شود، انتظار داشتیم آن خاطرات شیرین قدیمی دوباره تکرار شوند؛ اما فرصت طلایی راکستار از بین رفت و ما با محصولی روبه‌رو شدیم که نه‌ تنها با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز کاملاً بدتر از نسخه‌های اورجینال خود ( از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ میلادی) شده بودند، بلکه به عنوان یک محصول بازسازی شده کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند. هدف از بازسازی بازی نه‌تنها برای آن دسته از بازیکنانی بود که تاکنون هر سه بازی مذکور را تجربه نکرده‌اند، بلکه برای کسانی‌ هم بود که دوست داشتند سفری با جزئیات به گذشته داشته باشند. به هرحال این بازی آن چیزی نبود که همه انتظارش را داشته باشند و با توجه به این موضوع که راکستار گیمز به دلیل معرفی بازی GTA V برای کنسول‌های نسل نهم مورد نقد بازیکنان و منتقدان قرارگرفته بود، حالا با عرضه بازی GTA: Trilogy یک قدم دیگر تا سقوط آزاد فاصله دارند.

بسیاری از مشکلاتی که در ادامه به بررسی و شرح آن‌ها خواهیم پرداخت، در نسخه اصلی بازی هم وجود داشتند؛ اما با توجه به این موضوع که بیش از ۱۶ سال از عرضه نسخه اصلی هرکدام از محصولات می‌گذرد، طبیعی است که نمی‌توان با عرضه به‌روزرسانی‌های متععد نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد. در این طرف میدان کمپانی راکستار زمان بسیار زیادی داشت تا یک بازی بدون نقص (یا نهایتاً با نقص‌های کمتر) عرضه کند. به هر ترتیب اگر علاقه‌مندان هستید تا نسبت به ضعف‌ها و نکات منفی سه‌گانه محبوب GTA آگاهی پیدا کنید، طبق روال سابق خط زیر را دنبال کنید.

ضررنامه شماره ۱ | پریدن به بیرون از ماشین در GTA 3

بازی Grand Theft Auto 3 نسبت به بازی‌هایی نظیر GTA: Vice City و GTA: San Andreas از لحاظ گستردگی و آزادی عمل و دامنه فعالیت‌ها بسیار محدود بود. هرچند اگر به سال ۲۰۰۱ میلادی برگردیم، این بازی دنیایی را به ما نشان داد که می‌توانستیم نسبت به تکنولوژی آن روزگار، کارهای زیادی را انجام دهیم. یکی از مواردی که در نسخه سوم این مجموعه مشاهده نکردیم، بحث پریدن به بیرون از داخل یک ماشین بود.

طبیعی است که در بازی‌ای مثل GTA، به دلیل شدت حملات از سوی دشمنان، خودروی شما با مشکلاتی نظیر آتش گرفتن روبه‌رو شود. بنابراین بهترین راه حل نجات شخصیت خود، بیرون پریدن از آن وسیله نقلیه آسیب دیده است. موردی که ما توقع داشتیم کمپانی راکستار گیمز در نسخه بازسازی شده شماره سوم اضافه کند، همین موضوع بود که متأسفانه آن را مشاهده نکردیم. هرچند که بعد از نسخه سوم، تمام بازی‌های مجموعه از این قابلیت بهره‌مند شده‌اند؛ اما GTA 3 بازی‌ای است که هم اکنون به ویژگی یادشده به شدّت نیاز دارد.

ضررنامه شماره ۲ | تغییر اندازه خودروها هنگام رانندگی در GTA 3

یکی از جالب‌ترین ایرادات فنی نسخه اورجینال بازی GTA 3، گلیچی با نام «روح خودرو» یا Ghost Car بود که برای فعال کردن این مورد، باید چند قدم مختصر را برمی‌داشتید. البته با توجه به این موضوع که فعال‌ کردن ایراد فوق به انجام دادن چند فعالیت بستگی داشت، نمی‌توانیم که اسم آن را گلیچ یا مشکل بگذاریم. به همین خاطر موضوع مطرح شده از عواملی نبود که همه بازیکنان با آن روبه‌رو شده باشند، یا آنکه به صورت اتفاقی برای بعضی از کاربران رخ داده باشد.

به هر دلیلی، این گلیچ خنده‌دار به بازیکنان اجازه می‌داد تا هر وسیله نقلیه‌ای که در اختیار داشتند را از لحاظ ابعاد و اندازه بزرگ‌تر کنند. این مورد زمانی رخ می‌داد که شما در هنگام هدایت یک خودرو به سرعت از سمت چپ به راست و بلعکس رانندگی کرده که در نتیجه تغییرات فیزیکی روی ماشین شما دیده می‌شد. به هر ترتیب این ایراد نیز به نسخه بازسازی شده بازی GTA 3 بازگشته است؛ اما با توجه به این موضوع که آسیب آنچنانی‌ای به روند گیم‌پلی وارد نمی‌کند، از حضور و مشاهده دوباره آن بسیار خرسندیم.

ضررنامه شماره ۳ | مشکل پریدن در بازی GTA 3 و GTA Vice City

درحالی‌که بازی GTA: San Andreas پیشرفت قابل توجه‌ای را در زمینه فیزیک، راه رفتن و سایر موارد تجربه کرده بود و به بازیکنان اجازه می‌داد تا از محیطی به محیط دیگر پریده و با استفاده از انیمیشن‌های اختصاصی، از دیوار یا سایر ارتفاعات بالا بروند، در دو بازی GTA 3 و GTA: Vice City با محدودیت حرکت شخصیت‌ها روبه‌رو بودیم.

راه رفتن، پریدن و مجموعه عواملی که کمی قبل‌تر به توضیح آن‌ها پرداختیم، به شدّت در تجربه دو بازی یاد شده اثر منفی‌ای داشت و گاهاً برای عبور و مرور از یک مسیر ساده یا یک مانع کم ارتفاع، با مشکلات جدی‌ای مقابله می‌کردیم. آنطور که در نسخه‌های بازسازی شده مشاهده کردیم، این مشکلات هنوز هم وجود دارند و بازیکنان نمی‌توانند به درستی از مقابل موانعی که ارتفاع آن‌ها تا زانوی کاراکترهای قابل بازی‌ هم نیست بپرند.

ضررنامه شماره ۴ | مشکلات مربوط به آخرین محل ذخیره‌سازی اطلاعات (Checkpionit) در هر سه نسخه

البته که ما می‌توانستیم این مورد را به عنوان یک نکته مثبت از بازی GTA: Trilogy Remastered قلمداد کنیم؛ اما متأسفانه آنطور که مشاهده کردیم و شما هم با آن‌ها روبه‌رو شدید، هنوز بسیاری از ویژگی‌های مثبت نمی‌توانند پتانسیل خود را به خوبی نشان دهند. یکی از بهترین مواردی که به هر سه نسخه این مجموعه اضافه شده است و می‌توانیم افزایش کیفیت گیم‌پلی را به واسطه این عمل مشاهده کنیم، بحث توانایی تکرار فوری مأموریت‌هایی است که در انجام آن‌ها ناموفق عمل کردیم.

صادقانه بگویم که اگر عوامل و سازندگان در کمپانی راکستار گیمز می‌خواستند، می‌‌توانستند این مورد را به خوبی طراحی کرده تا جایگاه مناسبی را در بازی پیدا کند. در هر کدام از بازی‌های یاد شده وقتی در انجام مأموریت‌های خود با شکست مواجه می‌شوید، باید دوباره و از ابتدای همان مأموریت آغاز به کار کنید. با توجه به این موضوع که برخی از مراحل اصلی بازی‌های GTA 3، GTA: Vice City و GTA: San Andreas به شدّت طولانی هستند، این موضوع آنقدر در صرفه‌جویی وقت شما کمک نخواهد کرد. سیستم تکرار مأموریت‌ها ناامید کننده است و به شما این امکان را نمی‌دهد که مأموریت‌های شکست خورده خود را از آخرین محل ذخیره‌سازی اطلاعات آغاز کنید.

ضررنامه شماره ۵ | نقطه ضعف بالگردها و هواپیماها در GTA 3

برخلاف سایر بازی‌های مجموعه Grand Theft Auto، بازی GTA 3 چندادن با هواپیماها و وسایل نقلیه پرنده میانه خوبی نداشت و ما حتی نمی‌توانستیم نقطه ضعفی از آن‌ها را پیدا کنیم. در این قسمت بحثما مربوط به طراحی مدل هواپیما‌ها یا عدم ویژگی استفاده از آن‌ها نیست، چراکه کمپانی راکستار گیمز با توجه به تکنولوژی آن موقع و خلق اولین بازی جهان باز سه‌بعدی،‌کار خود را به خوبی انجام داده است.

البته ما توقعی هم نداشتیم که بتوانیم در نسخه بازسازی شده GTA 3 اقدام به پرواز با تامام وسایل نقلیه پرنده کنیم، اما به هر نحوی که هست مشکلات آن‌ها هنوز هم بعد از گذشت ۲۰ سال از زمان عرضه نسخه اورجینال، در نسخه بازسازی شده وجود دارد. در حقیقت این وسایل همانند شبحی هستند که می‌توانند به‌راحتی از درون شما رد شده یا بعضاً به دلیل وجود باگ‌های متعدد، شخصیت‌تان را بدون شلیک یک گلوله از پا درمی‌آوردند. به هر ترتیب تمام این مشکلات هنوز هم وجود دارد و ما منتظر رفع آن‌ها از طریق به‌روزرسانی سازندگان هستیم (آیا واقعا این مشکلات برطرف می‌شود؟)

ضررنامه شماره ۶ | پنجره خودروها در هر سه بازی GTA: Trilogy

یکی دیگر از پیشرفت‌هایی اساسی‌ای که انتظار داشتیم در نسخه بازسازی شده همه بازی‌های GTA: Trilogy مشاهده کنیم، مباحث مربوط به شیشه خودروها و فیزیک آن‌ها بود. هر سه بازی GTA 3، GTA: Vice City و GTA: San Andreas در این زمینه هیچ پیشرفتی نداشتند. شاید این موضوع را بتوانید به‌سادگی از یاد ببرید یا نسبت به آن بی‌تفاوت باشید، اما وقتی صحبت از بازسازی می‌شود، ما باید به تمام ابعاد و ویژگی‌هایی که در نسخه‌های اصلی نبودند در این بازی توجه کنیم.

هرچند که شما می‌توانید باعث آسیب رساندن به شیشه‌های جلوی خودروها در دو بازی GTA: San Andreas ‌و GTA: Vice City شوید؛ اما سایر پنجره‌ها نسبت به آسیب‌های وارد شده واکنشی نشان نمی‌دهد. از آن طرف حتی شما نمی‌توانید در نسخه سوم مجموعه، شیشه جلوی خودروی خود را بشکنید که این موضوع هم اصلاً جالب نیست.

ضررنامه شماره ۷ | پشت بام آسمان خراش‌ها در بازی GTA 3

اگر هر نسخه از مجموعه GTA را بازی کرده باشید، بدون شک یکی از کارهایی که نتوانستید نسبت به انجام ندادن‌اش مقاوت کنید، بحث صعود به پشت بام بلندترین ساختمان شهر و پریدن از روی آن است. این موضوع شاید در نسخه‌های قدیمی کمی‌روند مشکل‌سازی را داشت، اما در آخرین نسخه از مجموعه مذکور که بازی GTA V نامیده می‌شود، حتی برای انجام چنین کاری برای شما پاداشی در نظر گرفته شده که می‌توانید در بخش تک نفره و چندنفره این ویژگی را امتحان کنید.

اما همه چیز در بازی GTA 3 کمی پیچیده‌تر از آن است که بخواهید به‌راحتی در ارتفاعات قرار گرفته و به پایین بپرید. یکی از اصلی‌ترین مشکلات در سر راه بازیکنان، به نوعی عدم وجود پشت بام در بالای ساختمان‌های مرتفع است. شاید بپرسید چگونه؟ فرقی نمی‌کند که نسخه اورجینال را بازی می‌کنید یا نسخه بازسازی شده را، چراکه وقتی به ارتفاعات صعود کنید، قطعاً بین زمین و هوا معلق خواهید ماند.

ضررنامه شماره ۸ | ردپا روی شن‌ در بازی GTA 3

ایجاد ردپای خونی روی زمین (در نتیجه راه رفتن روی خون یک فرد کشته شده) قابلیتی است که حتی نسخه اورجینال بازی GTA 3 به شما هدیه می‌دهد. همان‌طور که می‌توانید انتظار داشته باشید، این ویژگی هم به نسخه بازسازی شده منتقل شده و ایراد خاصی در این قسمت وارد نیست؛ اما وقتی صحبت از ردپا می‌شود یعنی راکستار کار خود را به درستی انجام داده است؟ طبیعتاً بله، اما فقط برای بازی‌ای که ۲۰ سال پیش عرضه شده بود.

بازی در خصوص ایجاد ردپاها اصلاً سازگار نیست. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید هنگام راه رفتن در یک ساحل شنی ردپایی از خود به جای بگذارید. این موضوع نه‌تنها در نسخه اصلی هم وجود داشت، بلکه از دید سازندگان برای بازسازی عناصر و ویژگی‌های بازی هم دور ماند و ما همچنان با آن سروکار داریم.

ضررنامه شماره ۹ | انفجار زیر آب‌ها در تمام عناوین موجود در GTA: Trilogy

همیشه وقتی بحث مقایسه بین بازی‌های جهان باز خلق شده بوجود می‌آید، یکی از نکاتی که بازیکنان به آن توجه می‌کنند و سعی دارند که تفاوت‌ها را بسنجند، مطالب راجع‌به فیزیک آب در دنیای GTA‌ و دنیای سایر بازی‌ها است. البته که ما بارها مشاهده کردیم که بازی‌های راکستار گیمز همواره بایکدیگر مقایسه می‌شوند، پس این موضوع از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.

درحالی‌که تیراندازی با استفاده از سلاح در آب‌های بازی، فیزیک بهتری را نسبت به نسخه‌های اصلی مجموعه نشان می‌دهد و برای ما نیز رضایت‌بخش است، اما در هریک از عناوین موجود در مجموعه نمی‌توانیم انتظار عملکردی یک‌سان در خصوص همه سلاح‌ها داشته باشیم. به عنوان مثال در هر سه بازی یاد شده، انفجارهایی که به واسطه شلیک RPG یا پرت کردن نارنجک باید در زیر آب ایجاد شود، به طرز ناامید کننده‌ای خنثی خواهد شد و ما چیز بیشتری از فیزیک بهبودیافته آب در بازی مشاهده نمی‌کنیم. با اینکه سازندگان نسبت به تغییر فیزیک برخی از موارد حساسیت لازم را نشان دادند، اما هنوز هم نارنجک‌های پرتاب شده در آب هیچ واکنشی را به همراه نخواهد داشت.

ضررنامه شماره ۱۰ | مشکلات مربوط به مبارزات تن به تن در بازی GTA 3 و GTA: Vice City

بدیهی است که هر سه بازی مذکور در پکیج GTA: Trilogy پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه گیم‌پلی و گان‌پلی ایجاد کرده است که ما را بیشتر به یاد بازی GTA V می‌اندازد. به واسطه این امر بازیکنانی که نتوانسته بودند در سال‌های عرضه نسخه اصلی به تجربه‌این بازی بپردازند و به گونه‌ای تازه با دینیا بازی‌های رایانه‌ای آشنا شدند، این تغییرات باعث شده تا همه بازی‌های فوق شاکله‌ای امروزی به خود بگیرند تا بازیکنان در حین تجربه‌این بازی‌ها با مشکلی روبه‌رو نشوند.

اما تمام مباحث مذکور بدین معنا نیست که ما به هیچ وجه با مشکلی در این زمینه روبه‌رو نیستیم. گاهاً در مبارزات تن به تنی که با دشمنان داریم، عدم وجود قفل کردن صفحه روی آن‌ها می‌تواند برای مشکل ساز باشد. بنابراین طبق سیستم مبارزاتی که برای دو بازی GTA 3 و GTA: Vice City طراحی شده است، باید مهارت بیشتری مطابق با سیستم فوق داشته باشید. البته موضوع مطرح شده در بازی GTA: San Andreas‌ دیده نشده و چه نسخه اصلی را تجربه کنید یا علاقه‌مند به بازی کردن نسخه بازسازی شده باشید، این قابلیت و ویژگی برای شما وجود دارد.

ضررنامه شماره ۱۱ | هیچ موتورسیکلتی در بازی GTA 3 وجود ندارد

این کمبود به نسبت سایر مواردی که پیش‌تر گفتیم و قصد داریم در ادامه به آن‌ها بپردازیم،‌ کاملاً منطقی است. اصلی‌ترین دلیل این است که افزودن سلاح های جدید، خودرو‌های جدید و موارد گسترده دیگر از جمله مواردی است که می‌توانید برای یک بازسازی اصولی (Remake) متصور شوید، اما این بازی فقط یک بازسازی سطحی و کلی (Remaster) است.

به هر ترتیب، این موضوع کمی غیرقابل توجیه است که سازندگان در بازسازی نسخه سوم هیچ موتورسیکلت یا دوچرخه‌ای را  قرار نداده‌اند. از نظر من، با توجه به تشابه نسبتاً زیاد بین دو بازی GTA 3 و GTA: Vice City، سازندگان می‌توانستند برخی از ویژگی‌های مفید آن بازی را به نسخه سوم در بازسازی این سه‌گانه اضافه کنند. بدیهی است که خلق صحنه‌های بدلکاری هیجان انگیز مثل پریدن از روی موتورسیکلت در ارتفاعی بلند، که همه ما در بیشتر نسخه‌ها به تجربه آن پرداختیم، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

ضررنامه شما ۱۲ | سقوط در سرتاسر جهان بازی GTA: Trilogy

برکسی پوشیده نیست که نسخه‌های اصلی این مجموعه کلی، شامل بسیاری از باگ‌های عذاب‌آور و گاهاً خنده‌داری بود که مجبوراً با آن‌ها روبه‌رو می‌شدیم. البته این موضوع برای بازی‌های آن زمان یک امر معقول اجتناب ناپذیر بود، اما با توجه به این موضوع که سازندگان زمان زیاد‌تر و مسیر هموارتری را برای رفع مشکلات داشتند، به نظر می‌رسد که باید شاهد حضور حداقل آن‌ها در نسخه‌های بازسازی شده هر یک از عناوین فوق باشیم.

اما قضایا اینطور دیده نشد و هنوز هم تمام باگ‌ها و مشکلات اصلی در این پکیج جای خود را خوش کرده‌اند. به عنوان مثال وقتی به یاد می‌آورید که زمانی در هر یک از این بازی‌ها به صورت اتفاقی در جهان بازی ذوب می‌شدید و به صورت نامحدود در حال پرواز بودید؟ خب این مشکل هنوز هم وجود دارد. از یک سو، این یک باگ خاطره‌انگیز و نوستالژیک است، اما از سوی دیگر این ایراد مادر تمام مشکلاتی است که در هرکدام از عناوین مشاهده می‌کنیم. بنابراین رفع نشدن تمام نواقص فراتر از انتظارات ما بود.

ضررنامه شماره ۱۳ | شیرهای آتش‌نشانی در تمام نسخه‌های GTA: Trilogy

با توجه به این موضوع که کمپانی راکستار گیمز در تلاش بود تا تغییرات گسترده‌ای را در زمره گیم‌پلی، گرافیک و موارد دیگر ایجاد کند و از طرفی انتظار تغییرات فیزیکی نسبتاً بزرگی را داشتیم؛ اما در کمال ناباوری تمام انتظاراتمان بعد از تجربه بازی به هدر رفت. به هر ترتیب اگر تمرکز کمپانی فقط روی ارتقاء گرافیک فنی و بصری بازی، شاید می‌توانستیم از این قضیه چشم پوشی کنیم؛ اما آن‌ها مانورهای زیادی را روی بخش‌های دیگر دادند.

خب یکی از موضوعات اعصاب‌ خردکن در تمام بازی‌های جهان باز که همیشه همه بازیکنان آزمایش می‌کنند، شیرهای آتش‌نشانی است. شیرهای آتش‌نشانی عملاً کاربردی در اینگونه بازی‌ها ندارد، اما وقتی فلکه آن‌ها را از جا درآورده و با خودروی خود روی فواره آب بایستید، توقع مشاهده یک فیزیک فوق‌العاده را دارید (البته برای همه این لحظات لذت‌بخش‌تر از آن است که بخواهند به فیزیک آب توجه داشته باشند). اگر در هر یک از بازی‌های این پیکج تمام موضوع فوق را انجام دهید، خواهید دید که فواره آب به شدّت از روی ماشین شما رد خواهد شد و احتمالاً اعصابتان هم خورد می‌شود.

ضررنامه شماره ۱۴ | تیراندازی به لاستیک خودروها در GTA 3

همانند برخی از مواردی که در این مقاله گفته شد، تیراندازی به لاستیک خودروها در طی سال‌های اخیر تبدیل به یک موضوع اصلی در همه بازی‌های جهان باز اکشن شده است. عملکرد خودروهای بدون لاستیک، متوقف کردن دشمنان در حال فرار با تیراندازی و موارد دیگر از جمله حالت‌هایی است که از طریق شلیک به لاستیک خودروها اتفاق می‌افتد.

در نسخه اصلی بازی GTA 3 بازیکنان از این قابلیت محروم بودند، البته که هنوز هم محروم‌اند. با توجه به این موضوع که نمی‌توانیم برای یک نسخه بازسازی شده پیشرفت بزرگی را متصور شد، اما اضافه شدن این عنصر به نسخه سوم می‌توانست به عنوان یک ویژگی بزرگ و کارآمد تلقی شد.

به هرترتیب بازی GTA: Trilogy هم اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است و کمپانی راکستار گیمز با توجه به عذرخواهی‌ رسمی‌ای که از کاربران کرد، در حال تلاش است که مشکلات حیاتی بازی را به سرعت برطرف کند. البته به نظر می‌رسد که بعضی از ویژگی‌های فوق در به‌روزرسانی‌های بعدی سازندگان به بازی‌های اضافه نخواهد شد (مثل اضافه شدن موتورسیکلت به بازی GTA 3)، اما می‌توانیم با یک بازی پایدارتر روبه‌رو شویم که تجربه آن بار دیگر لذت بخش خواهد بود.

نظر شما در خصوص این ضررنامه چیست؟ آیا شما هم با مشکلات یادشده در مقاله روبه‌رو شده یا از کمبودهای گفته شده رنج می‌برید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو