با توجه به لیست شغلی جدید شرکت BioWare، به نظر میآید که این شرکت دیگر از موتور گرافیکی Frostbite استفاده نمیکند.
سهگانه Mass Effect همه با موتور گرافیکی Unreal Engine 3 ساخته شده است؛ اما شرکت BioWare بعد از آن موتور گرافیکی خود را به Frostbite تغییر داد و باید گفت که انجام این کار واقعا سخت میباشد. دو بازی اول Dragon Age با استفاده از موتور گرافیکی Eclipse Engine خود استودیو ساخته شده بودند و به گفته Mike Laidlaw این تغییر دلیل لغو بسته الحاقی Exalted March بازی Dragon Age 2 بود. همچنین به دلیل برخی از مشکلات بازی Mass Effect: Andromeda مانند تغییر موتور گرافیکی و مناسب نبودن Frostbite برای اعمال برخی از ویژگیها، شاهد بروز برخی ایرادات در انیمیشنها، اندازه نقشه، سیستمهای ذخیره و غیره بودیم.
یک تولیدکننده در BioWare بعد از انتشار یک لیست شغلی گفت:
BioWare برنامهنویسان با استعدادی را با تجربه در حوضه موتور گرافیکی Unreal Engine 4 یا 5 را استخدام میکند. به تیم ما بپیوندید و در بازی بعدی Mass Effect با ما همکاری کنید.
این لیست برای جمعآوری توسعهدهندگان قسمت بعدی فرنچایز Mass effect طراحی شده است. البته طراحی تمام بازی با موتور Unreal Engine انجام نمیشود و EA همچنان از موتور گرافیکی Frostbite در ساخت برخی از بازیها استفاده میکند.
طبق اطلاعاتی که توسط جف گراب فاش شده و از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 در Mass Effect بعدی استفاده میشود. به نظر میآید که تیم سازنده، بعد از نمایش چشمگیر بازی Matrix Awaken چنین تصمیمی را گرفته است. استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine در بازی جدید Mass Effect قطعا مشکلات زیادی از قسمت Andromeda برطرف میکند. طبق گزارشها، بازی بعدی Dragon Age همچنان با Frostbite ساخته میشود.