با این حال، این شرکت عنوان کرده که این ویژگی ممکن است در Project Cambria قرار بگیرد. آیا ویژگیهای ردیابی تمامبدن (Full-body tracking) به هدستهای واقعیتمجازی آینده متا راه پیدا میکند؟
براساس بیانیهای از اندرو باسورث، معاون آزمایشگاه Meta Reality Labs، ردیابی تمامبدن به این زودیها برای Quest 2 ارائه نخواهد شد. در پرسش و پاسخ اخیر باسورث که از طریق اینستاگرام میزبانی شد، وی توضیح داد که طراحی Quest 2 برای ردیابی پاهای افراد مناسب نیست. وی دراینباره گفت:
ردیابی بدن بسیار مشکل است چراکه دوربینی که روی صورت شما قرار دارد نمیتواند پاهای شما را به خوبی ببیند. متا سعی میکند شکل هدستها را کوچکتر کند و این موضوع فاجعهای بیشتر را ایجاد میکند، چراکه با آن دوربینها حتی نمیتوانی گاهی اوقات از جلوی گونهات تا قسمت بالایی بدنت را ببینی.
باسورث بعداً توضیح داد که دادههای ردیابی دست و سر Quest 2 را میتوان برای تعیین دقیق محل قرارگیری بالاتنه و بازوهای یک فرد تعمیم داد. با این حال، این امر برای پای کاربران صادق نیست.
بهنظر میرسد این اظهارات با افشای اطلاعاتی که در اوایل ماه جاری منتشر شده بود، در تضاد است که نشان میداد پشتیبانی ردیابی تمام بدن به کیت توسعه نرمافزاری متا (SDK) اضافه شده است. با این حال، باسورث در پرسش و پاسخ به این خبر اشاره کرد:
صحبت دراینباره کمی زود است…. اما، ردیابی کامل بدن چیزی است که ما همیشه به آن نگاه میکنیم و مطمئناً در ذهن داریم.
در نتیجه، اگرچه بعید بهنظر میرسد که این ویژگی برای Quest 2 بیاید، اظهارات باسورث بسیاری را به این باور رساند که هدست Project Cambria آینده میتواند دستگاهی باشد که در عوض از ردیابی تمام بدن بهره میبرد. به این دلیل که همانطور که باسورث توضیح داد، مشکل اصلی سختافزار است. Quest 2 و لوازم جانبی آن برای ردیابی تمام بدن ساخته نشدهاند. اگر متا میخواست این ویژگی را پیادهسازی کند، باسورث معتقد است متا باید از روش ردیابی درونی خود صرف نظر کند ویژگیهایی را از هدستهایی که از ردیابیهای خارجی استفاده میکنند، قرض بگیرد.
اساساً، به جای اینکه هدست تمام کارها را انجام دهد، باید به دوربینهای خارجی برای کمک به ردیابی حرکات کاربران تکیه کند. برای Quest 2، دستگاهی که به دلیل ارزان بودن و استفاده ساده مورد محبوبیت قرار گرفته، افزودن دوربینهای خارجی به ترکیب این دستگاه میتواند رشد باورنکردنی این هدست را متوقف کند. با این حال، یک هدست جدید مانند Project Cambia که متا قبلاً عنوان کرده برای کاربران با تجربهای که مایل به پرداخت هزینه اضافی برای عملکرد واقعیتافزوده در سطحی بالا هستند که دستگاههای Quest قادر به ارائه نیستند، ساخته میشود، میتواند به راحتی از طرح دوربینهای خارجی استفاده کند.
با توجه به اینکه انتظار میرود این دستگاه امسال عرضه شود، این نیز توضیح میدهد که چرا Meta’s VR SDK با ردیابی تمام بدن بهروزرسانی شده است. متأسفانه، برای کسانی که بودجه کمی دارند، پیشبینی نمیشود که Quest 3 شامل همین ویژگی ردیابی باشد، مگر اینکه متا لوازم جانبی گرانقیمتی برای آن منتشر کند. درحال حاضر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که متا زمانی که بالاخره از قابلیتهای کامل هدست Project Cambria خود رونمایی کرد، چه چیزی را اعلام میکند.