مایکروسافت در تلاش خود برای استفاده بیشتر سازندگان بازی از ابزار ابری Azure خود، از ماشین مجازی توسعه بازی Azure خود رونمایی کرد.
این محصول جدید در پستی در تاریخ 23 مارس در وبلاگ مایکروسافت Game Dev Blog رونمایی شد. این ابزار در ادامه مزایای مهاجرت به یک محیط تولید بازی مبتنی بر فضای ابری را برای توسعهدهندگان بازی بهطور خلاصه بیان میکند.
ماشینهای مجازی با ابزارهایی مانند Unreal Engine، ویژوال استودیو، کیتهای توسعه دهنده DirectX و موارد دیگر، از پیش ساخته و آماده خواهند شد. توسعهدهندگان همچنین میتوانند از ماشینهای مجازی برای ایجاد سریع ایستگاههای کاری سفارشی، ساخت سرور و بسیاری موارد مهم دیگر استفاده کنند.
همچنین برنامه ID@Azure مجدداً معرفی شد که با اطلاعیه امروز بهطور کلی در دسترس عموم قرار گرفت. این برنامه برای اولین بار در دسامبر سال 2021 بهصورت بتای محدود منتشر شد و فقط افرادی که دعوت میشدند میتوانستند به این نسخه از بتا دسترسی داشته باشند. این برنامه رایگان که (همانطور که ممکن است از نامش حدس بزند) برای توسعهدهندگان مستقل طراحی شده است و طیف وسیعی از ابزارهای بدون هزینه مانند ماژولهای آموزشی، برنامه استاندارد Azure PlayFab را تا 2 سال و با حداکثر قیمت 5000 دلار ارائه میدهد. از ویژگیهای Azure میتوان به پشتیبانی رسمی از کارشناسان فضای ابری و توسعهدهنگان بازی مخصوص خود مایکروسافت اشاره کرد.
با این حال، این اولین اقدام Azure در دنیای بازیهای ویدئویی نیست؛ زیرا سرویس پخش بازی xCloud مایکروسافت در حال حاضر از Azure استفاده میکند.