پس از عرضهی God of War روی رایانههای شخصی، مدیر خلاقیت سونی سانتا مونیکا، کوری بارلوگ (Cory Barlog)، فاش کرد که بسیاری از استودیوهای سونی، سعی کردند که این شرکت را متقاعد کنند که این ایده بسیار خوب است تا سونی هم بزرگترین بازیهای انحصاری خود را روی رایانههای شخصی ارائه دهد.
از بارلوگ که در سال ۲۰۱۸ کارگردان بازی God of War بود، در مصاحبهای با Game Informer، سؤالی تحت عنوان اینکه چه بینشی از تصمیم سونی برای تمرکز بیشتر بر بازار رایانههای شخصی دارد، پرسیده شد. بارلوگ در جواب این سؤال گفت:
فکر میکنم جمعی از استودیوها گفتند که این ایده بسیار خوب است و ما باید به دنبال انجام این کار باشیم. در نهایت این درخواستها بسیار زیاد شد و هر بار به گوشی سونی میرساندیم که این کار درستی خواهد بود. این یک فرایند است و ما هنوز به عنوان یک شرکت و به عنوان استودیوها فردی درحال برسی آن هستیم که چگونه این کار را انجام دهیم و چه استراتژی را برای انجام آن پیاده کنیم.
ورود سونی به بازار بازیهای رایانهی شخصی از سال ۲۰۲۰ آغاز شد؛ زمانی که اعلام کرد قرار است بازی Horizon Zero Dawn: Complete Edition به این پلتفرم بیاید. درحالیکه بازیهای دیگری که توسط سونی حمایت مالی شده یا توسط این شرکت منتشر شدهاند، مانند Death Stranding، راه خود را به پلتفرم رایانههای شخصی باز کرده بودند ولی Horizon اولین بازی واقعی استودیو پلیاستیشن شخص اول بود که دیگر قرار نبود یک بازی انحصاری برای پلیاستیشن باشد.
پس از انتشار Horizon، سونی بازی Days Gone را هم برای رایانههای شخصی در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. حال این شرکت در حال آماده شدن است تا مجموعهی Uncharted: Legacy of Thieves را در اوایل سال ۲۰۲۲ در دسترس بازیکنان رایانهی شخصی قرار دهد. در مورد God of War Ragnarok هم بارلوگ هیچ نظری نداشت و اعلام کرد که تصمیم این کار کاملا به عهدهی سونی است که آیا ممکن است ما شاهد دنبالهای باشیم که کمتر از چهار سال زمان برای پورت آن لازم باشد. بارلوگ گفت:
من هیچ نظری ندارم، در حال حاضر ما آن را یک بار در یک زمان امتحان کردیم و باید ببینیم که آیا انجام این کار خوب است و بازخوردهای آن چگونه بوده، سپس متغییرهای دیگری را بررسی میکنیم. مثلا اینکه نحوهی انجام آن باید چگونه باشد، بازیکنان از انجام این کار راضی هستند یا خیر، اگر در آینده این کار انجام دهیم هم بازخوردی خوبی میگیرد؟ و در نهایت هم این تصمیم سونی است که میخواهد این بازی را برای رایانههای شخصی عرضه کند یا خیر.
ما امیدواریم که Ragnarok هم راه خود را به رایانههای شخصی باز کن، زیرا در بررسی عملکرد پورت رایانهی شخصی God of War، بسیاری از منتقدین گفته بودند که این یک پورت بسیار خوب برای رایانههای شخصی به حساب میآید و نسبت به نسخهی پلیاستیشن پرو، بهبودهای خوبی را تجربه کرده است. این که سختافزار هم روی تجربهی شما از بازی تأثیرگذار میگذارد که انکار ناپذیر است ولی باید شما میتوانید رزولوشن، کیفیت، نرخ فریم و حتی نسبت تصویر را نسبت به آنچه کنسولهای پلیاستیشن ارائه میدهند، تغییر دهید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد God of War رایانه شخصی، میتوانید گفتگو IGN را با بارلوگ و میلا پاولین (Mila Pavlin) سرپرست طراح تجربهی کاربری استودیو سانتا مونیکا، مطالعه کنید.