دانلود اپلیکیشن اندروید

مارک سرنی توضیح می‌دهد که چگونه سخت‌گیری در جلسات توسعه‌دهنگان روی طراحی پلی‌استیشن 5 تاثیر گذاشت

مارک سرنی توضیح می‌دهد که چگونه سخت‌گیری در جلسات توسعه‌دهنگان روی طراحی پلی‌استیشن 5 تاثیر گذاشت

طراح اصلی سیستم پلی‌استیشن 5، مارک سرنی، توضیحات جالبی درباره روند ساخت این کنسول ارائه داده است. با توجه به صحبت‌های او، ایده ساخت این پلتفرم در جلساتی و بعد از مطرح شدن ایده‌های گوناگون شکل گرفت. سرنی می‌گوید که چگونه کنسول پلی‌استیشن 5 دارای جزییات بسیاری بوده و تمام قطعات در اجرا بهتر این پلتفرم نقش اساسی دارند. او همچنین در مورد واحدهای پردازش گرافیکی (GPU)، درایوهای حالت جامد (SSD) و نحوه ایجاد قابلیت ری‌تریسینگ نیز توضیحاتی داد و اشاره کرده که چگونه سازندگان تمام ابزار مورد نیاز را در ساخت این کنسول بکار برده و از هرگونه اجزا اضافه پرهیز کردند.

سرنی در ابتدا و قبل از شرح دادن نحوه طراحی کنسول پلی‌استیشن 5 توسط توسعه‌دهندگان به سابقه 40 ساله خود به عنوان یک توسعه‌دهنده بازی در عناوینی مانند Marble Madness و Crash Bandicoot اشاره کرد و گفت:

برای سازنده، سابقه کار با تیم‌های مختلف بسیار مفید است؛ زیرا به‌طور کامل قادر به تشخیص عوامل مفید و موانع خواهید بود.

تیم سرنی در جلسات اول فهرستی از ایده‌های اولیه خود را تهیه کردند که شامل تمام قابلیت‌های غیرقابل اجرا روی پلی‌استیشن 4 و ایده‌های جدید بودند. علاوه بر این، لیست طولانی‌تری از خواسته‌های طرفداران نیز نوشته شد. به عنوان مثال، یکی از درخواست‌های مکرر بازیکنان NVMe SSD با سرعت خواندن حداقل 1 گیگابایت در ثانیه بود. سرنی به همراه تیم سوئینی، بنیانگذار اپیک گیمز، هر دو بر این باور هستند که کند بودن درایور دیسک در کنسول‌های قبلی، توسعه‌دهندگان را عقب نگه داشته بود. سونی به دنبال تولید یک درایو بسیار سریع‌تر بود تا به توسعه‌دهندگان فضای بیشتری بدهد. SSD در کنسول نهایی قادر به خواندن اطلاعات خام با سرعت 5.5 گیگابایت بر ثانیه است.
به گفته سرنی، این یک پدیده “بسیار جدید” برای سازندگان سخت‌افزار بوده که توسعه‌دهندگان نرم افزار را وارد روند طراحی کرده می‌کند؛ اما او می‌گوید که شخصاً علاقه‌مند به صحبت کردن با توسعه‌دهندگان است؛ زیرا خود او در ساخت بازی‌ها نقشی داشته است. او در ادامه افزود:
من به دنبال توسعه‌دهندگانی هستم که بیشتر زمان خود صرف پروژه‌های ما کرده و نظرات جالب درباره ساخت بازی و رویاهایشان داشته باشند. این درست است که ما در جلسات خود سخت‌گیری می‌کنیم؛ اما همه این سخت‌گیری‌ها در جهت نتیجه عالی بکار گرفته می‌شوند.
نحوه ساخت این کنسول‌های نسل جدید و دسته‌هایشان واقعا کاری جالب و البته طاغت‌فرسایی است.
منابع نوشته
برچسب‌ها
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

     مدرسه کارو