دانلود اپلیکیشن اندروید

دلیل نامه | چه بلایی بر سر بازی Red Dead Online آمده است؟

دلیل نامه | چه بلایی بر سر بازی Red Dead Online آمده است؟

نزدیک به ۴ سال از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 برای کنسول‌های خانگی و پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌گذرد که یکی از بزرگ‌ترین و پرجزئیات‌ترین بازی‌های ساخته شده در طول تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی است که از قضا توسط استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز (Rockstar Games) تحت توسعه قرار داشت؛ اما بخش آنلاین این بازی برخلاف بازی Grand Theft Auto Online اصلاً مورد پسند تیم سازنده قرار نداشته و تاکنون هم به‌روزرسانی‌های آنچانی و بزرگی برای Red Dead Online منتشر نشده که همین موضوع باعث ایجاد دلخوری‌های فراوان در بین کاربران شده است. به همین خاطر،‌در دلیل نامه پیش‌رو به بررسی این سوال می‌پردازیم که واقعاً چه بلایی بر سر بازی Red Dead Online آمده و راهکار چیست؟ برای مطالعه ادامه مقاله با وب سایت کاروتک همراه باشید.

همانطور که احتمالاً مستحضر هستید، بازی Red Dead Online از زمان انتشارش در سال ۲۰۱۸ به صورت نسخه آزمایشی عمومی، با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد که همین مشکلات تاکنون هم ادامه داشته و امان خیلی از بازیکنان و مخاطبان را بریده است. شاید با خود تعجب کنید که چگونه با فروش بسیار خوبی که این بازی طی چهار سال تا ماه می ۲۰۲۲ تجربه کرده و ۴۴ میلیون نسخه از آن به فروش رسانده و البته جیب استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز (Rockstar Games) را پر پول‌تر کرده است، اما همچنان تیم سازنده نسبت به آن بی مهر بوده و بازی Red Dead Online دچار مشکلات فراوانی شده که سازنده قصد برطرف کردن این مشکلات را ندارد؟ چرا باید بازیکنان اخیراً یک مراسم تشییع جنازه درون بازی برای بخش آنلاین مجموعه Red Dead برگزار کنند و به صورت رسمی خیلی از بازیکنان بزرگ با دنیای این بازی خداحافظی کنند؟ استودیوی راکستار گیمز چگونه می‌خواهد مشکلات این محصول با پتانسیل را برطرف کند و چطور می‌خواهد از بازیکنانی که مبالغی بین ۶۰ الی ۱۰۰ دلار پرداخت کرده‌اند، عذرخواهی کند؟

سوال باقی مانده برای شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید، این است که چه مقدار از بازی را اسپویل کنیم؟ زیاد نیست؛ اما اگر می‌خواهید تجربه خودتان را داشته باشید، همین حالا به صفحه اصلی وب سایت کاروتک بازگشته و مقاله دیگری جهت مطالعه انتخاب کنید. خب حالا که تصمیم گرفته‌اید تا اینجا بمانید، بیایید که از ابتدا ماجرا را شروع کنیم. داستان بازی Red Dead Online درست یک سال پیش از داستان بازی Red Dead Redemption 2 رخ می‌دهد که بسیاری از عناصر جهان باز این محصول داستان محور اپن ورلد تک نفره را در دنیای برخط به ما نشان می‌دهد. بازیکنان بعد از ساختن شخصیت خود که الگوریتم قرض گرفته شده‌ای از بازی Grand Theft Auto Online بود، مجبور به فرار از زندانی می‌شوند که در آنجا به صورت اشتباه وجود داشته‌اند و بعد از فرار کردن از زندان هم به دنبال گرفتن انتقام شخصی خودشان می‌رفتند.

بازیکنان در همان ابتدای مسیر می‌توانستند به سرعت با گان پلی یا همان سیستم تیراندازی این بازی اخت بگیرند و مأموریت‌های داستانی را با حضور شخصیت‌های نام آشنا و حتی غریبه تکیمل کنند و حتی تصمیماتی را اتخاذ کنند که بر میزان سیستم شرافت بازی تأثیر چندانی می‌گذاشت. همچنین فعالیت‌های روزمره‌ای برای آن دسته از بازیکنان و مخاطبان وجود داشت که می‌خواستند این جهان باز پویا را با اسب‌های خود کاوش کنند و به موارد تازه‌تر و دست نخورده‌تری دسترسی پیدا کنند. ارائه و نگارش کلی داستان بازی به شدّت مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، اما درست در همان بازه زمانی بود که تقریباً مشکلات بلافاصله شروع شد.

در نوع ارز مجازی در درون بازی وجود دارد که یکی از آن‌ها دلار و دیگری شمش طلا است که البته مورد دوم یعنی شمش طلا به دلیل رایج نبودن و پرداخت کم به بازیکنان در جهت تکمیل کردن مراحل اصلی و فرعی، به ندرت در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت و البته مثل Shark Cardهای بازی Grand Theft Auto Online، استودیوی راکستار گیمز هم برای این مشکل راه حل واقعی ایجاد کرد که بازیکنان با پرداخت پول‌های واقعی، مقداری شمش طلا به دست آورند. به طور عمده، بازیکنان اینطور محاسبه کرده‌اند که برای به دست آوردن یک شمش طلا، باید ۸ ساعت زمان در بازی را صرف کنید و این موضوع زمانی جالب می‌شود که برای شخصی‌سازی یک ریولوور قدیمی باید ۱۲ قطعه شمش طلا خرج کنید.

 

 

 

 

با یک حساب و کتاب ساده، به این نتیجه می‌رسید که برای شخصی‌سازی یکی از بخش‌های سلاح که ۱۲ قطعه شمش طلا از شما طلب می‌کند، باید ۹۶ ساعت در بازی پرسه بزنید و انواع و اقسام مسابقات و مأموریت‌های اصلی و فرعی را تکمیل کنید. البته این موضوع بیشتر برای ما ایرانی‌ها و سایر بازیکنانی که مشکلاتی در تهیه گیفت‌ کارت‌ها یا کارت‌های اعتباری بین‌المللی دارند، اما درآمد مناسبی ندارد، رایج است و سایر بازیکنان همانطور که اشاره کرده‌ام، می‌توانند با پرداخت پول‌های واقعی، هر مقداری که دوست دارند از شمش‌های طلا را خریداری کرده و یک شبه به یکی از ابرقدرتمندترین یاغی‌های دنیای Red Dead Online تبدیل شوند.

حالا سوال اینجا است: آیا می‌خواهید چادر و کمپ ایجاد شده خود در بیابان‌ها یا جنگل‌ها را ارتقاء دهید؟ ۱۲ عدد شمش طلا که معادل ۹۶ ساعت تجربه است بدهید و به خواسته خود برسید. حتی امکانات رفاهی مانند خرید غذا، تهیه کردن گلوله و برخی دیگر با این شمش‌ها انجام می‌شود که عملاً عرصه را برای حضور دیگر ارز مجازی درون بازی، یعنی دلار تنگ‌تر کرده و بازیکنانی که با احتساب دلارهای در دستانشان میلیونر محسوب می‌شوند، باز هم هیچ و پوچ (البته نه خیلی) تلقی خواهند شد. حتی این واقعیت که استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز از همان ابتدا زمینه‌سازی را جوری انجام داد که بازیکنان کم کم به فکر تهیه شمش‌های طلا به جای دریافت دلارهای درون بازی باشند، واقعیت را عوض نکرد و همچنان هم سیاست‌های خودمختارانه این استودیو دارد به جیب بازیکنان از یک گروه و به وقت دیگران از سایر گروه‌ها لطمه جدی وارد می‌کند.

اگرچه بازی Red Dead Online در وضعیت بهتری نسبت به بازی Grand Theft Auto Online در زمان انتشارش، منتشر شد، اما بازیکنان همچنان با باگ‌های غیرقابل تحمل مواجه بوده‌اند و به صورت مکرر از سرورهای درون بازی یا حتی سرورهایی که میزبان مسابقات و مأموریت‌های داستانی بوده‌اند، به بیرون رانده می‌شده‌اند. این موضوع در مرور زمان حتی میزان غم و اندوه به وجود آمده برای بازیکنان را کمتر نکرد در نهایت با خیل عظیمی از اتحاد بازیکنان ناراضی‌ای مواجه شده‌ایم که علیه استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز به قیام پرداخته‌اند و جلوی سیاست‌های خصمانه مدیران ایستادگی کرده‌اند تا زنگ خطری برای سازندگان آن استودیو باشد که فوراً نسبت به حل و فصل مشکلات به‌وجود آمده محصول خلق شده اقدام کنند.

البته، چه یک بازی سرویس محور به طرز وحشیانه و خودمختار پیشرفت کند و درآمدازیی بیش از حد داشته باشد، و چه بر اساس تفکیک قوای تیم سازنده به تکامل خود دسترسی پیدا کند، قطعاً در گذر زمان از بین خواهد رفت و دیگر جایی برای آن در صنعت بازی‌های ویدیویی موجود نخواهد بود. پس از راه‌اندازی نسخه آزمایشی بازی Red Dead Online در سال ۲۰۱۸ میلادی، نسخه کامل آن در ماه می ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد که شامل مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها، مأموریت‌های داستانی اصلی، مأموریت‌های داستانی فرعی، بازی‌های رایگان و محتوای دیگر می‌شد که البته به نوعی زندگی بازیکنان را دگرگون کرد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، یعنی درست چهار ماه پس از انتشار نسخه کامل بازی Red Dead Online، اولین به‌روزرسانی سنگین و بزرگ بازی با نام Frontier Pursuits منتشر شد که نقش‌ها و مشاغل جدیدی به محتوای بازی اضافه می‌کرد. در آن زمان می‌توانستید به یک شکارچی فصلی تبدیل شوید و پاداش‌های روزانه دریافت کنید؛ یا آنکه به یک تاجر تبدیل شده و اقلام خاص را جمع‌آوری کرده تا با فروش آن به نان و نوایی برسید؛ یا اینکه یک کلکسیونر باشید و با جمع آوری کلکسیونی از آیتم‌ها و وسایل خاص، به یک میلیونر بی پروا تبدیل شوید. همچنین این به روزرسانی شامل اضافه شدن قابلیت Outlaw Pass به محتوای بازی بود که خیلی شبیه‌ به Battle Pass مجموعه Call of Duty و Battlefield از آب درامده بود که البته این قابلیت بیشتر در جهت استفاده از لوازم تزئینی و پوسته‌های آرایشی خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال، محتواهای جدید همراه با این Battle Pass تازه به بازی گنجانده‌ شده‌اند، اما با این حال، بعد از مواجه شدن بازیکنان با محتواهای تکرار و همچنین کاهش پیدا کردن تعداد چالش‌ها و فعالیت‌های روزانه منتصب شده از سوی تیم سازنده، بازیکنان حتی علاقه خود را در جهت استفاده از این قابلیت از دست داده‌اند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، شغل The Moonshiner وارد چرخه شد و به عنوان شاخه‌ای بخش The Trader فعالیت بازیکنان را تحت هدایت و کنترل در می‌آورد؛ اما به‌روزرسانی‌های بعدی پای سازنده را یک قدم فراتر گذاشت و به بازیکنان این اجازه را داد تا املاک و مستغلات دیگری را خرید و فروش کنند. به‌روزرسانی بعدی، که شامل شغل طبیعت‌گرا یا عمان The Naturalist Role را به بازی اضافه کرده بود، در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی منتشز و ارائه شد. اگرچه در این بازی داشتن نقش‌های دیگر به شدّت خوب است و بسیاری از بازیکنان قدیمی داشتن همزمان چند نقش پیشنهاد می‌شود، مخصوصاً اینکه این شغل طبیعت‌گرا بر ردیابی حیوانات و یا شکارهای خاص خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند منبع درآمدزای عالی برای شما باشد و همچنین مطالعات جدیدی روی Vitalismهای شخصیت‌ها داشته و برای مدت زمان محدود، کنترل آن‌ها را در چند دوره طولانی به دست آورد، اما بعد از گذشت ۲ سال همچنان مورد استقبال تمام مخاطبان قرار نگرفته است.

فقط کافی است تا میزان علاقه تیم سازنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز را با دو بازی آنلاین محورش مقایسه کنیم. بازی Red Dead Online از زمان انتشارش تا ژوئن ۲۰۲۰، فقط ۳ الی ۴ به‌روزرسانی بزرگ و نیمه بزرگ دریافت کرد که محتواهای میخکوبی را ارائه نکرد؛ اما از آن سوی میدان یعنی بازی Grand Theft Auto Online که در سال ۲۰۱۳ میلادی ابتدا برای کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ منتشر شده بود، تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی میزبان چند به‌روزرسانی کت و کلفت بود که بزرگ‌ترین آن اضافه شدن سرقت یا Heist های جدید، کازینو جهت تجربه بازی‌های آرکید قابل تجربه، ۲۰ وسیله نقلیه تازه و یک ایستگاه رادیویی تازه بود و البته به دنبال آن به‌روزرسانی، شش مأموریت مبتنی بر همکاری تیمی در آوریل سال ۲۰۲۰ هم برای این محصول منتشر گردید.

تا آن زمان، بازی Red Dead Online در مقایسه با بردار بزرگ‌تر خودش فاقد پشتیبانی‌ها و به‌روزرسانی‌های متعدد مخاطب پسند بود و استودیوی راکستار گیمز هم اصلاً عجله‌ای برای تغییر وضعیت کنونی نداشت. البته این صحبت من به این معنی نیست که محتوایی برای این بازی وجود نداشت،‌ اما به‌روز رسانی Dead of the Night، که حالت جدیدی برای بازی Red Dead Online تلقی می‌شد که بازیکنان باید به شکار زامبی‌های کابوس‌گونه بازی خاطره‌انگیز Red Dead Redemotion: Undead Nightmare می‌پرداختند، همان محتواهای بزرگی نبود که سازندگان با شیپور وعده‌هایشان گوش‌ مخاطبان را کر کرده بود. حداقل این به‌روزرسانی تغییرات عمده‌ای در بخش سلاح‌ها به ارمغان آورد که برای ما مخاطبان و سایر بازیکنان نسبتاً خوب بود و می‌توانستیم که از برخی از مشکلات آن آپدیت به صورت زیر سیبلی گذر کنیم.

به‌روزرسانی Bounty Hunter در دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد و به دنبال آن هم سه مأموریت انفرادی تازه داستان محور در فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی برای مخاطبانی که هنوز به بخش آنلاین بازی Red Dead Redemption 2 وفادار بوده‌اند، ارائه شد که از بزرگ‌ترین افزودنی‌های آن می‌توانم به اضافه شدن مسابقات اسب‌سواری اشاره کنم. سپس در جولای سال ۲۰۲۱ میلادی، بازی Red Dead Online شاید بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ خودش را بعد از به‌روزرسانی Frontier Pursuits با نام Blood Money دریافت کرد. این به‌روزرسانی به بازیکنان چنین امکاناتی را می‌داد که در جنایات مختلف اعم از سرقت از خانه‌ها در گشت‌ و گذار آزادانه در دنیای بازی شرکت کرده، کالسکه‌هایی که در طول مسیر مشغول عبور و مرور بوده‌اند را نگه داشته و از آن‌ها اخاذی کرده یا با آدم ربایی و شناسایی فرصت‌های مناسب، از سایر افراد ثروتمند دزدی کنند. این به‌روزرسانی همچنین بخش Capitale را به محتوای بازی اضافه کرد که بازیکنان می‌توانستند از آن به عنوان فرصت‌های جدید مجرمانه استفادع کرده و در باشگاه‌های قرعه‌کشی جدید مشغول به عملیات قمار شوند و در ازای پیروزی در هر بخش، ۲۵ عدد شمش طلا به دست آورند؛ اما تکمیل کردن ۲۵ رتبه و بخش امکان استفاده از یک پاس را برای مخاطبان فراهم می‌کرد.

به هر حال، کسانی که به پاداش‌های جدید اصلاً اهمیتی نمی‌داده‌اند، بالاخره بعد از گذشت ۳ سال با محتواهای سرگرم‌کننده‌ای روبه رو شده‌اند؛ ولی همانطور که احساس می‌شد، همان اشتباهات تاریخی دوباره تکرار شد و استودیو سازنده با دوبرابر کردن قیمت تمام اقلام، بازیکنان را به سمت خرید درون برنامه‌ای سوق داد.

 

 

 

 

بدون اطلاع سایر بازیکنان، به‌روزرسانی Blood Money آخرین به‌روزرسانی بزرگی‌ بود که برای بازی Red Dead Online منتشر شد. بله البته دومین بسته الحاقی موقت هالووین هم یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های جدید این بازی در مهر سال گذشته بود و دی ماه هم به‌روزرسانی کریسمس برای این محصول منتشر شده بود؛ اما هرچه که بود آن به‌روزرسانی‌ها موقت بوده‌اند و الان هم اصلاً اعتبار ندارند. به همین ترتیب بازیکنان در دنیای تاریک این بازی رها شده‌اند تا زندگی خود را کور کورانه سپری کرده تا روزی استودیوی سازنده باز هم نور امیدی به سمت آن‌ها بتاباند.

متأسفانه آن دسته از بازیکنانی که باقی مانده بوده‌اند، اخیراً تصمیم گرفته‌اند که برای این بازی در ۱۳ جولای ۲۰۲۲ برابر با ۲۲ تیر ۱۴۰۱ یک مراسم ترحیم و تشییع جنازه برای این بازی برگزار کرده‌اند. ایده این مراسم در آن بود که بازیکنان با لباس عزاداری در مراسم تدفین حاضر شوند و اساساً برای بازی Red Dead Online با رمز «مرگ» سوگواری کنند. شاید قرار بود این مراسم، هشدار دیگری برای استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز باشد، اما هیچ کس نمی‌توانست حدس بزند که مراسم تشییع جنازه Red Dead Online با مرگ واقعی حمایت‌های بزرگ بازیکنان همراه شود.

البته چند روز پیش، استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز این موضوع را تأیید کرد که بازی Red Dead Online همانند سال‌های گذشته هیچ «به‌روزرسانی اصلی برای محتوا» را در طول سال ۲۰۲۲ دریافت نخواهند کرد. این استودیو در بیانه‌ای گفت:

طی چند سال گذشته، ما به طور پیوسته منابع بیشتری برای توسعه قسمت جدید مجموعه Grand Theft Auto خرج کرده‌ایم و بیش از هر زمان دیگری نیاز به فراتر رفتن از انتظارات بازیکنان را درک کرده‌ایم و نسخه جدید آن بازی هم باید بهترین چیز ممکن باشد که فراتر از خواسته‌های بازیکنان است.

همین موضوع و بیانیه به صورت کلی به ما نشان داد که استودیو سازنده دیگر قصد حمایت و پشتیبانی از نظرات بازیکنان را ندارد و می‌خواهد ایده‌های بلندپروازانه خود را به عنوان جایگذینی برای نظرات مخاطبان به بازیکنان غالب کند. البته هنوز تیم سازنده به طور رسمی در خصوص پایان حمایت‌های خود از بازی Red Dead Online موردی را بیان نکرده، اما متأسفانه یا خوشبختانه بازیکنان صنعت بازی‌های ویدیویی خیلی زرنگ‌تر از این حرفا هستند که منتظر مطالعه اعلامیه‌ای از سوی ناشر یا شرکت تولید کننده باشند. هنوز نمی‌توانیم حکم به مرگ قطعی این بازی بدهیم، چراکه هنوز رویدادهای موقت سالانه مثل روز ولنتاین، روز هالووین یا هفته کریسمس وجود دارند که قطعاً برای این بازی هم درست مثل بازی Grand Theft Auto Online منتشر خواهد شد؛ اما عملاً می‌توانیم حکم به مرگ محتواهای با کیفیت و بزرگ بخش آنلاین بازی Red Dead Redemption 2 بدهیم.

بیانیه راکستار گیمز به اندازه کافی برای ما مخاطبان بد بود؛ به خصوص اینکه چنین موضوعی درست چند ساعت قبل از برگزاری مراسم تدفین دسته جمعی در بازی Red Dead Online منتشر شد. باز هم این موضوع دردناک است که مراسم تشییع در حالتی برگزار شد که قبل از آن‌ هم جزئیات به‌روزرسانی بزرگ و بعدی بازی Grand Theft Auto Online فضای مجازی را اشغال کرده بود و همه مخاطبان گانگستر و گاوچران نسبت به این اطلاعیه‌ها گارد خاصی گرفته بوده‌اند. پیام بازیکنان به استودیوی راکستار گیمز با انجام این مراسم خاکسپاری کاملاً واضح بود و آن پیام بدین شرح است:

هر منبعی که در جهت توسعه Red Dead Online استفاده و برنامه‌ریزی شده، صرف نظر از اینکه آخرین به‌روزرسانی بازی چقدر برای ما ناچیز و کم اهمیت بود، بهتر است در جای دیگری خرج شود.

این پیام یعنی آنکه بهتر است توجهات تیم سازنده به مجموعه Grand Theft Auto، چه Grand Theft Auto Online و چه نسخه بعدی این مجموعه که تا زمان معرفی رسمی ما آن را Grand Theft Auto 6 می‌نامیم، خرج شود و تیم سازنده یا مدیران کمپانی راکستار گیمز نباید به مخاطبان و وفاداران مجموعه Red Dead Redemption به چشم یک هرزه وفادار نگاه کرده تا هر زمان که بودجه‌ای برای محصولات بعدی خود کم آورده‌اند، با انتشار یک به‌روزرسانی توجهات ما را جلب کرده و ما را اخاذی کنند.

سوال باقی مانده در آنجاست: چگونه همه چیز اشتباه رقم خورد؟ آیا این موضوع به این دلیل بود که بازی Grand Theft Auto Online قبلاً به عنوان یک بازی سرویس محور و آنلاین، خدمات ارزنده‌ای به سازندگان ارائه کرده و حالا در قلب آن‌ها جا افتاده‌ است؟ آیا آن بازی دلیلی بر عدم دریافت محتواهای جدید از سوی راکستار گیمز برای بازی Red Dead Online بود؟ آیا رویکرد سازنده با این بازی، از نظر طراحی و هم از نظر درآمدزایی، از همان ابتدا ناقص بود؟ شاید ما هیچ وقت به پاسخ این سوالات نرسیم؛ پس بله ما هرگز هیچ چیزی راجع به پاسخ این سوالات به صورت رسمی نمی‌دانیم.

 

 

 

 

با این حال، تا زمانی که بازی Grand Theft Auto Online به درآمدزایی خود برای استودیوی راکستار گیمز و کمپانی مادرش یعنی تیک – تو اینتراکتیو (Take – Two Interatcive) ادامه می‌دهد، از آن حمایت و پشتیبانی تمام و کمال می‌شود. همین رویکرد در خصوص بازی Grand Theft Auto 5 هم صدق می‌کند؛ چراکه تا زمانیکه این بازی به فروش میلیونی خودش مثل سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ ادامه می‌دهد، برای همه طرفین این موضوع روشن خواهد بود که باید به ادامه این سری بیشتر از سایر محصولات کلکسیونی استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز اهمیت داده شود.

در مورد آینده بازی Red Dead Online، پشتیبانی از این محصول ممکن است در یک یا دو سال آینده به طور کلی متوقف شود؛ اگرچه این موضوع هم امکان پذیر خواهد بود که خرابی سرورها بیش از پیش طول بکشد و تیم سازنده از همین عامل به عنوان بهانه قابل توجه استفاده کند. آقای راجر کلارک (Roger Clark)، صداپیشه شخصیت آرتور مورگان (Arthur Morgan)، یکی از شخصیت‌های اصلی بازی Red Dead Redemption 2، در واکنش به مراسم تشییع جنازه این بازی در شبکه اجتماعی توییتر چنین گفت:

اگرچه امروز بازیکنان همدردی‌های من را به همراه دارند، اما می‌دانم که این جامعه هرگز نخواهد مرد. هشتگ: قانونی-برای-زندگی

متأسفانه، کمیپن تک نفره بازی Red Dead Redemption 2 به ما داستان‌هایی آموزش داد که در اینجا باید به آن اشاره کنم و آن هم این است که به هر طریقی، غرب وحشی باید پایان یابد و هیچ شخص، شرکت یا به‌روزرسانی‌های مثل Outlaw Passes نمی‌تواند جلوی این واقعه را بگیرد. به هر حال ما برای شما مخاطبان عزیز که طرفدار مجموعه Red Dead Redemption هستید، مقاله دیگری در این زمینه تهیه کرده‌ایم که می‌توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

« دلیل نامه | بازی Red Dead Redemption هنوز هم لیاقت بازسازی شدن را دارد »

در این مقاله هم به بررسی عدم اعتماد تیم توسعه‌دهنده مستقر در استودیوی راکستار گیمز پرداخته‌ایم و گفته‌ایم:

حتی با وجود گذشت یک دهه، به این موضوع معتقدم که سیستم گان پلی نسخه اول اصلاً بد نیست، اما با توجه به محصولی که در سال ۲۰۱۸ میلادی تجربه کرده‌ایم، باید تمام بخش‌ها به استانداردهای جدید تعریفی استودیوی راکستار گیمز برسد. پس با این حساب می‌گوییم که وظیفه بازسازی چنین محصولی باید بر عهده سازندگان مستقر در استودیوی یادشده باشد؛ چرا که آن‌ها چنین پارامترهایی را تعریف کرده‌اند و گروه‌های بازی‌سازی دیگر نمی‌توانند از چنین رشته‌ای سر در بیاورند. به هر طریق، احتمالاً پیاده‌سازی چنین موارد جدیدی برای راکستار هزینه‌بر خواهد بود.
و مورد آخر یک چیز مسلم است؛ برای شرکتی که با چنین عظمتی در صنعت بازی‌های ویدیویی جولان می‌دهد و مخاطبان میلیونی را به همراه خود دارد، به طور ویژه‌ای در خصوص پروژه‌های آینده خود به صورت سختگیرانه‌تری تصمیم خواهد گرفت. بنابراین، درست درحالی‌که هیچ تأییدیه رسمی مبنی بر در دست تولید بودن یا ملغی شدن پروسه بازسازی بازی
Red Dead Redemption 1 در دست نداریم، ما فقط مقاله پیش رو را بر اساس شایعه‌های مطرح شده نگارش کردیم و حداقل‌ترین موردی که می‌توانیم به آن اذعان کنیم، این مورد است که بازیکنان تا پس از انتشار بازی Grand Theft Auto 6 نمی‌توانند شاهد انتشار و تجربه این بازی باشند.

یادداشت: نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات وب سایت کاروتک یا منبع به عنوان یک سازمان یا شخصیت حقوقی نیست و نباید به آن نسبت داده شود.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا پیش‌تر موفق به تجربه بازی Red Dead Online شده بوده‌اید؟ در صورت مثبت بودن جوابتان، آیا خرید و تجربه این بازی را به سایر دوستان خود و مخاطبان همیشگی وب سایت کاروتک که پیش‌تر موفق به تجربه این بازی نشده بوده‌اند، یا به تازگی به جمع مخاطبان صنعت بازی‌های ویدیویی اضافه شده‌اند، پیشنهاد می‌کنید یا خیر؟ به نظر شما، دلیل بی توجهی استودیوی راکستار گیمز به این بازی چیست؟ اگر آن‌ها انقدر نسبت به درآمدزایی این بازی بی اعتماد بوده‌اند، پس چرا اقدام به تولید بخش آنلاین آن گرفته‌اند که مسلماً تا یک یا دو سال آینده دیگر از چنین بخشی پشتیبانی نمی‌شود؟ به نظر شما آیا هنوز هم راه نجاتی برای این بازی باقی مانده است؟ فکر می‌کنید در آینده می‌توانیم انتظار انتشار بازی Red Dead Redemption 3 را داشته باشیم؟ در نهایت به عنوان یک مخاطب یا طرفدار، چه انتظاراتی از به‌روزرسانی‌های بعدی این بازی یا نسخه بعدی مجموعه دارید که تیم توسعه دهنده مستقر در استودیوی بازی‌سازی راکستار گیمز باید به نکات مدنظر شما توجه کرده تا انتظاراتتان از تجربه این بازی یا محصول آتی برآورده شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.

منابع نوشته
در بحث شرکت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 رویداد تخصصی محتوای متنی قلم