فایلها و فولدرهای Final Fantasy 7 Remake نشان میدهند که انحصاری اپیکگیمز شاید برای همیشه در انحصار این فروشگاه باقی نماند.
یکسال و هشت ماه از انتشار بازی Final Fantasy 7 Remake برای پلیاستیشن میگذرد و این بازی بالاخره در ۱۶ دسامبر فقط از طریق فروشگاه اپیکگیمز در دسترس قرار گرفت. حال، اگر شما به فایلهای بازی نگاهی بیاندازید و به مسیر Engine/Binaries/ThirdParty بروید، یک سابدایرکتوری Steamworks خواهید یافت و اگر کمی به پایین اسکرول کنید، یک فایل با نام “steam_api64.dll” پیدا خواهید کرد. این نشان میدهد که Final Fantasy 7 Remake هم مانند خیلی از بازیهای پیشین خودش به مدت ۶ تا ۱۲ ماه در انحصار اپیک باقی میماند و سپس از فروشگاههای دیگر هم قابل دسترس خواهد بود. با نگاهی بیشتر در فولدرها و پوشههای بازی، در فایل “WindowsEngine.ini” میتوانید به وضوح ببینید که به SeamDevAppID اشاره شده؛ در اینجا این ID یک SteamDB غیررسمی، جایی که در آن، این بازی با نام Final Fantasy 7 Remake در آن ثبت شده، است.
یکی از دلایلی که شاید شما به این بازی اهمیت چندانی ندهید، وضعیت نهچندان مناسب پورت این بازی روی رایانههای شخصی است. این پورت ناامیدکننده، هیچ تنظیمات اولیهای را در بخش گرافیکی خود مانند تنظیمات Vsync یا تنظیمات anti-aliasing ندارد. حتی برخی از بازیکنان هم میگویند که مشکل stutter در بازی دارند. وقتی که در محلههای فقیرنشین بازی قدم میزنید، افت فریم لحظهای را دریافت میکنید که ۳۰ فریم از نرخفریم شما کم میکند و این مشکلات حتی اگر با RTX 3080 یا حتی مشخصات بالاتر هم بازی را اجرا کنید، حل نمیشوند. بازی که از پورت آن روی پلیاستیشن ۵ بهعنوان یک شاهکار یاد میکنند، حالا روی رایانههای شخصی تبدیل به یک فاجعه شده است.